Bereikbaarheid tijdens wederopbouw
Realitycheck
We waren tijdens en na Covid ruim 30 maanden lang ongevraagd (en onbezoldigd) consulaat / verkeersbureau / airline office, omdat die zelf allemaal onbereikbaar waren en veilig thuis zaten. Dat was onwerkelijk en onwerkbaar. We zijn namelijk 'gewoon' een gespecialiseerde touroperator en kunnen niet fulltime werk erbij doen van overheden of airlines die het vaak volledig lieten afweten, of helpen met het invullen van reisdocumenten en het genereren van steeds veranderende doumenten, procedures en QR-codes. We merkten dat overheden voorts volkomen langs elkaar heen werkten. We maakten maandenlang voor onze achterban een zo werkbaar mogelijk verhaal: onze unieke Covid checklistpagina ging tot ver over de grens 'viraal' bij pelgrims, journalisten en zakelijke reizigers.
Maar dat stopt een keer. Vanwege de Covid-restricties, de opgelegde airline-vouchers en tegelijk het gebrek aan compensatie, zijn telefoontijden sindsdien anders ingericht. Zodat we efficienter en effectiever kunnen herbouwen.
Hiernaast ziet u het spreekuur voor komende dagen. Komt het niet uit? Dan is er de terugbeloptie, de mailbox of Teams. Reizen aanvragen kan altijd via de reispagina's, dan nemen we sowieso contact op. Verzoeken die we krijgen zijn vaak tijdsintensief, (want) we nemen ze serieus. Er wordt hard gewerkt, binnen de grenzen die worden opgelegd door overheden en natuurwetten.